Podjetje Meta ne preprečuje prevar na facebooku in instagramu

Podjetje Meta, ki med drugim upravlja facebook in instagram, se ne odziva ustrezno na zavajajoče kampanje in zlorabe, ki jih goljufi razširjajo po družbenih omrežjih. Oštro je sodeloval v mednarodni preiskavi, ki je pokazala, da število globokih ponaredkov, lažnih oglasov in zavajajočih spletnih povezav na Metinih platformah narašča.

 
 

Foto: Solen Feyissa/Unsplash

 
 

Med najbolj skrb vzbujajočimi spletnimi prevarami, ki se širijo po družbenih omrežjih, so povabila k vlaganju v kriptovalute in denarnim stavam z domnevno zagotovljenimi dobitki, pa tudi prodajanje medicinskih izdelkov in pripomočkov, ki v resnici resno škodujejo zdravju, je odkrila preiskava evropskega observatorija za digitalne medije EDMO, katerega član je tudi Oštro. V nekaterih objavah paciente pozivajo, naj opustijo predpisano zdravljenje in začnejo uporabljati promovirane alternativne izdelke. 

Da bi bile objave videti bolj verodostojne, goljufi pogosto ustvarjajo globoke ponaredke posnetkov slavnih oseb, ki promovirajo izdelke, lažne posnetke novic, ki naj bi bile objavljene na spletnih mestih zaupanja vrednih medijev, ter lažne objave na vladnih spletnih straneh.

V Sloveniji je Oštro med drugim razkrinkal lažne promocije izdelkov, ki naj bi jih po zgolj 2 oziroma 3 evre prodajali podjetji Big Bang in Mimo vrste. Naš partner Greece Fact Check je odkril celo globoki ponaredek nastopa Metinega izvršnega direktorja Marka Zuckerberga, ki naj bi napovedoval milijonske donacije svojega premoženja in vabil k denarnim stavam.

In kako Meta reagira na tovrstne objave? Podjetje je napovedalo uporabo umetne inteligence za preprečevanje zlorab ter določilo pogoje oglaševanja, ki naj bi uporabnike varovali pred goljufijami.

Poleg tega Meta sodeluje z (lokalnimi) moderatorji vsebin, ki pa so maloštevilni: za 24 jezikov v Evropski uniji je podjetje zaposlilo 5548 moderatorjev, ki skrbijo za vsebine tako na facebooku kot na instagramu; na območju EU obe platformi vsak mesec uporablja v povprečju 260,6 milijona aktivnih uporabnikov. Poleg tega moderatorji iz EU, ki jih je Meta angažirala za svetovne jezike, kot so angleščina, španščina in portugalščina, obenem moderirajo še vsebine, objavljene drugod po svetu, opozarja EDMO.

Lani so institucije EU in organizacije za varstvo potrošnikov že opozarjale, da podjetje Meta v boju zoper spletne zlorabe ni učinkovito.

V mednarodni preiskavi pod okriljem EDMA so sodelovali mediji in preverjevalci dejstev Greece Fact Check, Pagella Politica/Facta news, Demagog Czech Republic, Maldita, Ellinika Hoaxes, Correctiv, RTVE, 15min, Oštro, Pravda Poland, Demagog Poland, Fact Review Greece, Faktisk in The Journal.