Anamaria Goltes ni objavila videa, v katerem se je pokazala »zgoraj brez«

Avtor: David Bajec

 

TRDITEV

»Video: Dončićeva Anamaria se je pokazala zgoraj brez«


OCENA


IZVIRNA OBJAVA

Žurnal24


 
 

Anamaria Goltes je v videu, na katerega se je skliceval Žurnal24, sledilcem predstavila svoj postopek priprave na dogodek. Foto: Fundacija Luke Dončića

Portal Žurnal24 je 30. avgusta objavil članek, v naslovu katerega so trdili, da se je Anamaria Goltes, spletna vplivnica in zaročenka košarkarja Luke Dončića, v videoposnetku »pokazala zgoraj brez«.

Goltesova je video, na katerega se je skliceval Žurnal24, na instagramu objavila 9. avgusta. Šlo je za format videoposnetka na družbenih omrežjih, v katerem ustvarjalci snemajo svoj postopek priprave na dogodek. Vplivnica se je v videu naličila in pokazala, kaj je oblekla za ogled prve pripravljalne tekme slovenske košarkarske reprezentance proti nemški, ki je bila 8. avgusta v ljubljanskih Stožicah.

Iz naslova članka je mogoče sklepati, da je Goltesova v videu pokazala prsi, toda avtor članka je izraz »zgoraj brez« uporabil za opis dejstva, da vplivnica na začetku posnetka ni bila naličena.

Jasna Mikić Ljubi s katedre za razvoj in menedžment organizacij in človeških virov na fakulteti za družbene vede (FDV), ki med drugim poučuje predmet Spol, jezik, moč, je za Razkrinkavanje.si pojasnila, da gre v članku »za tipično senzacionalistično medijsko poročanje, kjer so v ospredju zaslužki na račun klikov in ne verodostojnost oziroma opravičevanje igre besed«.

»Seksualizacija žensk prodaja medijske vsebine«, posledično pa ohranja sistem, ki objektivizacijo žensk dojema kot dobičkonosno in družbeno samoumevno. Kot je dodala, je zunanji videz pomemben vidik predstavljanja žensk v medijih, ki je pogosto seksistično obarvan.

Po ugotovitvah preglednega članka, leta 2023 objavljenega v recenzirani znanstveni reviji International Journal of Environmental Research and Public Health, dosledni empirični dokazi, kot so rezultati analiz televizijskih oddaj, videoiger in oglasov, opozarjajo na pomembnost reprezentacije spolov v medijih kot enega izmed ključnih sociokulturnih dejavnikov, ki lahko vplivajo na družbeno blaginjo. 

Kljub opaznemu napredku na tem področju so reprezentacije spola v medijih, za katere je dokazano, da imajo škodljive učinke, še vedno pogoste v številnih medijih. Avtorji študije so še ugotavljali, da je izpostavljenost stereotipnim, objektivizirajočim in seksualiziranim medijskim reprezentacijam povezana z negativnimi posledicami za telesno in duševno zdravje ljudi, pri čemer pa spodbuja tudi seksizem, nasilje in neenakopravnost med spoloma.

Uredništvo Žurnala24 smo seznanili z našimi ugotovitvami. Odziv bomo objavili, ko ga prejmemo.

 

SKLEP

Žurnal24 je 30. avgusta objavil članek z naslovom »Video: Dončićeva Anamaria se je pokazala zgoraj brez«.

Iz naslova članka je mogoče sklepati, da je Anamaria Goltes, spletna vplivnica in zaročenka slovenskega košarkarja Luke Dončića, v videu pokazala prsi, toda avtor članka je izraz »zgoraj brez« uporabil za opis tega, da vplivnica na začetku videa ni bila naličena.

Jasna Mikić Ljubi s FDV je pojasnila, da je takšno novinarsko poročanje tipičen primer senzacionalizma, pri katerem štejejo kliki, ne verodostojnost. Kot je ocenila, je seksualizacija žensk ključni mehanizem prodaje medijskih vsebin, pri čemer vzdržuje sistem, ki njihovo objektivizacijo dojema kot samoumevno in z njo kuje dobiček.

Ker naslov ne odraža vsebine članka in videoposnetka, ga po metodologiji Razkrinkavanja.si označujemo za klik vabo.


Klik vaba

Objava, katere naslov nima prave podlage v besedilu, na katero se nanaša. Njen namen je pritegniti pozornost bralcev s senzacionalnim naslovom, ki obljublja vsebino, ki je v članku dejansko ni. Klik vabe so namenjene pridobivanju klikov, ki za izdajatelja pomenijo vir oglaševalskih prihodkov.