Ne, s tem izdelkom ne boste shujšali brez odrekanja

Katarina Bulatović

 
Foto: Unsplash

Foto: Unsplash

TRDITEV

Bruno Maček, slovenski priznani doktor molekularne biologije, je z izumom Re-lite Plus več kot 14.000 Slovencem pomagal izgubiti do 32 kilogramov v manj kot enem mesecu.


OCENA


IZVIRNA OBJAVA

Slovenske novice


 

Brez lakote, odrekanja in napornih vadb do popolne postave! To obljublja besedilo o izdelku Re-Lite Plus, objavljeno na spletni strani Slovenskih novic. Označeno je kot predstavitvena informacija, v njem pa je več ne le zavajajočih, ampak tudi lažnih trditev.   

»Razkrivamo intimno zgodbo Bruna Mačka – priznanega slovenskega strokovnjaka molekularne biologije, ki je s svojim izumom Re-Lite Plus rešil več kot 14.000 Slovencev pred debelostjo,« piše v besedilu.

Najprej smo o »izumu« vprašali urad za intelektualno lastnino. Sporočili so nam, da izuma »RE-Lite Plus« in imena prijavitelja »Bruno Maček« ni niti v slovenski bazi podeljenih patentov SIPO-DS niti v mednarodni bazi podeljenih patentov Espacenet. Prav tako izdelek in prijavitelj nista v postopku pridobitve patenta.

Z izdelkom, domnevnim strokovnjakom oziroma raziskavo, ki naj bi  14.000 Slovencev rešila pred debelostjo, niso seznanjeni ne na nacionalnem inštitutu za javno zdravje ne na ljubljanski biotehniški fakulteti.


Grožnja za zdravje

»Pristopi, ki obljubljajo hitro izgubo teže, so večinoma zavajajoči in škodljivi za zdravje. Tovrstne zgodbe, ki se na žalost v medijih pojavljajo vsakodnevno, so  komercialna priložnost za prodajo prehranskih dodatkov, kar velja tudi za navedeni primer,« še pojasnjujejo na nacionalnem inštitutu.

Izdelek je vzel pod drobnogled tudi tržni inšpektorat in nakup odsvetoval. »Spletna stran ni vredna zaupanja,« so zapisali v opozorilu, objavljenem januarja. Pojasnili so, da na spletni strani ni podatkov o ponudniku, verodostojnosti zadovoljnih kupcev, katerih komentarji so objavljeni, pa ni mogoče preveriti.

Prav tako je oglas v nasprotju s kodeksom slovenske oglaševalske zbornice, ki določa, da »oglaševanje izdelkov za lepoto in zdravje ne sme vsebovati predstav, ki bi lahko potrošnike zavajale«.


»Marije«

»Marija Petrič iz Pirana« naj bi bila ena prvih v Sloveniji, ki je z izdelkom RE-Lite Plus preobrazila svoje telo. Poskusili smo jo poiskati, da bi preverili njeno domnevno izkušnjo z izdelkom, a je nismo mogli izslediti. Po podatkih statističnega urada se kombinacija imena in priimka Marija Petrič v Sloveniji pojavlja 58-krat.

Naročnik oglasa jo je ponazoril s fotografijo, ki pa se pojavlja v več objavah na spletu.

Screenshot 2019-05-22 at 21.56.55.png

Naročnik oglasa je podjetje Ardoria iz Slovaške. Podatki slovaškega registra podjetij kažejo, da je lastnik in direktor Ardorie  Boris Henezi z naslovom v Bratislavi.

Prek povezanega podjetja Alliance Electronics in Gorana Radovanovića iz Novega Sada v Srbiji smo v registru našli še en naslov Borisa Henezija, v Tolminu. V nasprotju z Marijo Petrič je oseb po imenu Boris Henezi pri nas zelo malo. Po podatkih Sursa jih je manj kot pet ali pa te kombinacije sploh ni.

Preiskovanje javnih virov in družbenih medijev je napeljevalo k sklepu, da gre najverjetneje za isto osebo, saj smo zasledili informacije, da je Boris Henezi pred leti sodeloval s klubom tolminskih študentov in gledališko skupino tolminske gimnazije Zvonko. Na tolminski zvezi kulturnih društev so nam pojasnili, da se je Henezi pred časom z družino preselil na Poljsko in z njim niso več v stiku.

Tudi druge informacije, ki smo jih zbrali, so kazale, da gre nemara za isto osebo, vendar tega nismo mogli preveriti neposredno pri Heneziju. Z njim smo poskušali priti v stik prek različnih komunikacijskih kanalov, a smo ostali brez odgovorov.

Na Slovenskih novicah na vprašanje, zakaj so se kljub lažnim trditvam v oglasu in kljub opozorilu inšpektorata odločili za objavo oglasa, niso odgovorili.

Skoraj enak oglas so objavili še nekateri drugi slovenski in tuji mediji.

Besedilo vsebuje številne lažne informacije, ki jih naročnik oglasa razširja namenoma, zato ugotavljamo, da je besedilo lažna objava.


Razkrinkavanje_LaznaObjava.png

Lažna objava
Objava, ki vsebuje lažne informacije, podatke ali trditve. S to oceno ovrednotimo le tiste vsebine, pri katerih je mogoče ugotoviti, da so bile ustvarjene za namerno zavajanje in napačno obveščanje javnosti.

Vsi tipi razkrinkanih informacij