Več investicij predvidenih za ceste kot železnice

Avtor: Meta Gantar

 

TRDITEV

Razmerje med investicijami v ceste in železnice je še vedno 80 : 20 v prid cest.


OCENA



 
Pravilno razmerje investicij v ceste in železnice v obdobju 2016–2030 je 70 : 30 v prid cest. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Pravilno razmerje investicij v ceste in železnice v obdobju 2016–2030 je 70 : 30 v prid cest. Foto: Tamino Petelinšek/STA

»Pred časom smo na odboru za infrastrukturo pokazali, da je razmerje med investicijami v ceste in investicijami v železnice še vedno 80 : 20 v prid cest,« je na 11. redni seji državnega zbora dejal poslanec in koordinator stranke Levica Luka Mesec.

Kot kažejo podatki iz resolucije o nacionalnem programu razvoja prometa do leta 2030, ki jo je pripravilo ministrstvo za infrastrukturo, je razmerje med naložbami v železniško in cestno omrežje odvisno od časovnega obdobja in načina financiranja.

 
 

Razmerje med naložbami v ceste in železnice v vrednosti 80 : 20 izhaja iz napovedi za obdobje od leta 2023 do 2030, če upoštevamo vsa sredstva, ne le proračunska, so opozorili na ministrstvu. Drugi viri financiranja so na primer evropska sredstva, cestnina, drugi prihodki Darsa ali posojila evropske investicijske banke. 

Iz stranke Levica so odgovorili, da je šlo pri izjavi Luke Mesca za lapsus. »Poslanec je uporabil razmerje med investicijami v ceste in železnice (80 : 20), ki ne vključuje investicij v drugi tir. Razmerje med investicijami v ceste in železnice, ki vključuje drugi tir, je 70 : 30,« so zapisali. 

To razmerje dobimo, če upoštevamo denar iz vseh virov za cestni in železniški promet v obdobju od leta 2016 do 2030, kar je stranka tudi navedla v pojasnilu za Razkrinkavanje.si. 

Vse predvidene investicije, razen teh, na katere se je nanašala Meščeva prvotna trditev, vključujejo tudi investicije v drugi tir. 

Vrednost investicije v drugi tir je po januarskem končnem poročilu investicijskega programa 1.205 milijonov evrov. Po odbitku stroškov v znesku 55 milijonov evrov, ki smo jih s projektom imeli pred letom 2018, pa je skupni strošek investicije 1.150 milijonov evrov. 

V zadnjih treh letih več za železnice kot ceste 

Med letoma 2015 in 2018 smo po podatkih ministrstva za infrastrukturo več proračunskega denarja namenili za železnice. Razmerje med investicijami je bilo 36 : 64 v prid železnic.

 
 

Za letošnje leto je predvideno razmerje investicij iz vseh virov financiranja 57 : 43 v prid cest. Če vzamemo samo financiranje iz državnega proračuna, pa je razmerje 41 : 59 v korist železnic. 

Na podlagi dostopnih podatkov ugotavljamo, da trditev Luke Mesca o tem, da je razmerje med investicijami v ceste in železnice 80 : 20 v prid cest, ne drži. Izjava se je sicer nanašala na obdobje 2016–2030. 

A so v stranki uvideli, da so naredili napako, in v pojasnilu navedli ustrezne podatke, in sicer, da je v obdobju 2016–2030 razmerje med investicijami v ceste in železnice 70 : 30, kar drži.

Javno izrečeno trditev poslanca zato označujemo za šlamparijo.


Razkrinkavanje_Napaka.png

Šlamparija
Objava, v kateri se je avtorju prikradla napaka, zato je objavil netočne informacije ali posredoval nepreverjene informacije drugega vira. Ključno pri tem je, da mora biti očitno, da je avtor napako storil nenamerno oziroma brez namena netočno obveščati javnost.
Vsi tipi razkrinkanih informacij


 
 

Vsebine Oštro.si sofinancira Ministrstvo za kulturo.