Facebook zaradi oglasov Lux Factorja ne ukrepa

Zala Čas

Po trditvah Mete so oglasi Lux Factorja na facebooku v skladu z njihovo oglaševalsko politiko, ki sicer prepoveduje oglase z zavajajočo ali lažno vsebino.

Vir: posnetek zaslona

»Naša preiskava je potrdila, da predmetni oglasi in facebook stran [Lux Factorja] ne kršijo [facebookovih] smernic,« so za Oštro zatrdili na Meti, matični družbi facebooka, instagrama, whatsappa in drugih družbenih platform.

Novinarji Oštra smo jih opozorili, da smo oddali prijave v zvezi z več oglasi za izdelke podjetja Lux Factor na facebooku, a se ti na omrežju še naprej pojavljajo. 

Oglase smo prijavili po Oštrovi preiskavi poslovanja podjetja Lux Factor oktobra lani, ko smo med drugim poročali, da je prodajo kozmetičnih izdelkov podjetja zdravstveni inšpektorat v Sloveniji prepovedal že leta 2017 in da je ISO certifikat o skladnosti, ki naj bi dokazoval kakovost izdelkov, ponarejen. 

Prav tako smo razkrili, da za prodajo kozmetičnih izdelkov Lux Factor stoji mariborski podjetnik Marko Glinšek, ki je bil leta 2020 obsojen zaradi preslepitve kupcev, v Bosni in Hercegovini pa ga sumijo pranja denarja prek tamkajšnjega podjetja, ki mu ga je pomagala ustanoviti Dijana Đuđić, domnevna operativka davčnega svetovalca Roka Snežiča. 

Na Meti so za Oštro še pojasnili, da morajo vsi oglaševalci upoštevati oglaševalsko politiko in standarde facebook skupnosti, ki narekujejo, kakšna vsebina se lahko oglašuje na facebooku, Lux Factorjevi oglasi so po prepričanju Mete v skladu s temi smernicami. 

Na facebooku namreč za vsak oglas preverijo, ali je v skladu z oglaševalskimi smernicami, in ga odstranijo, če ni. Tako denimo ni dovoljeno oglaševanje prepovedanih substanc, orožja in senzacionalističnih vsebin, na primer pretresljivih ali pretirano nasilnih. Prav tako facebook prepoveduje oglase z zavajajočimi ali lažnimi trditvami o učinkovitosti ali lastnostih nekega izdelka, vključno s tistimi, ki »v uporabnikih vzbujajo nerealistična pričakovanja«.  

Po naših informacijah so sicer na Meti seznanjeni z ugotovitvami Oštra o Lux Factorju, a zoper oglase ne ukrepajo, ker doslej še niso prejeli pritožb predstavnikov oblasti o tem, da so oglasi neskladni z lokalno zakonodajo.

Izdelke Lux Factor sicer oglašujejo zvezdnice in vplivnice z družbenih omrežjih. Toda ključna slovenska ambasadorka ni več Natalija Verboten, saj so njene fotografije umaknili s spletnih mest v slovenskem jeziku; pevka izdelke trži le na prodajni strani v angleščini.

Verbotnova je za Oštro pojasnila, da s podjetjem Lux Factor ne sodeluje več, saj se je njihova pogodba o sodelovanju iztekla septembra lani.