Brezhibno naličene pred porodom – za klike

Avtorica: Katarina Bulatović

 

TRDITEV

Početje žensk pred porodom je razburilo mame po svetu.


OCENA


IZVIRNA OBJAVA

Radio 1


 
Foto: Unsplash

Foto: Unsplash

Nekatere bodoče mame so tik pred porodom želele biti videti karseda lepe, je na svoji spletni strani zapisal Radio 1. Z ličenjem kakor pred gala dogodkom naj bi odmislile bolečino, s tem pa so »razburile javnost«.

»Lee Ann je ličenje vzela tako resno, da se je celo upirala temu, da gre rodit, dokler njen obraz ne bo popolnoma naličen,« so zapisali.

A kaj, ko na Radiu 1 niso dodali, da je Lee Ann Jarrell vlogerka s skoraj 6000 naročniki na svoj kanal na youtubu. Od prve objave leta 2014 vsaj enkrat na mesec preizkuša kozmetične izdelke različnih blagovnih znamk, med drugim palete senčil in tekočih podlag. Prav tako je aktivna na instagramu, kjer ima okoli 4700 sledilcev.

Tudi Brianna Oden, ki je po poročanju spletnega mesta »za vsako priložnost brezhibno urejena, tudi ko je šla rojevat«, je vlogerka, ki 40.671 naročnikom na njen kanal na youtubu in skoraj 8000 sledilcem na instagramu svetuje o tem, kako se naličiti.

Vizažistka Alaha, omenjena v prispevku, ima na instagramu 147.000 sledilcev, na kanalu na youtubu pa skoraj 38.783 naročnikov. Svetuje o kozmetiki, med drugim o dnevni negi za čisto kožo in o tem, kako se naličiti pred poroko.

Kdo je to rekel

»Dobro zanje! Ko sem šla jaz rojevat, nisem niti malo razmišljala o tem, da bi se naličila!« so zapisali na portalu, pri čemer so povzemali tiste, ki naj bi jih ličenje žensk pred porodom razburilo. Navedli so še druge neposredne citate, vendar na Radiu 1 v nobenem od teh primerov niso pojasnili, kdo naj bi jih izrekel.  

O bodočih mamah, ki so se naličile pred porodom, so poročali tudi tuji mediji in spletni portali. Fotografije v besedilu, ki ga je objavil Radio 1, smo preverili in ugotovili, da so o »influenserkah«, ki oglašujejo ličila, med drugim pisali britanski tabloid Daily Mail, vietnamski spletni portal kent14 in irski portal Xposé.

»Želeli smo predstaviti trend, ki je vse bolj pogost med bodočimi mamicami, to je ličenje med porodom in popadki. Mogoče ga je opaziti na družbenih omrežjih, predvsem na instagramu,« objavo pojasnjuje urednica spletnih vsebin na Radiu 1 Barbara Kotlušek.

Po njenih besedah so hoteli poudariti »dejstvo, da je za večino ličenje med porodom in popadki nekoliko nenavadno«. O tem po njenem mnenju pričajo tudi izjave mamic, ki so jih uvrstili v članek: »Vsekakor se zavedamo, da je za omenjene ženske ličenje del posla. To smo tudi napisali v odstavku, da se Brianna Oden ukvarja z ličenjem.«

Objavili so fotografije sedmih žensk, od teh nam jih je uspelo izslediti pet, vse se ukvarjajo z ličenjem. V zvezi z njimi na Radiu 1 niso posebej poudarili, da gre za vlogerke, ki delajo v svetu ličil kot vlogerke ali vizažistke.

Menijo, da se nekatere nosečnice med porodom naličijo, kar ni nujno povezano s tem, da so za svoje objave plačane, ampak jim tovrstno početje po navedbah Kotluškove pomaga pri lažjem prestajanju porodnih bolečin.

Bodoče mame, ki jih opisuje prispevek, se razlikujejo od večine bodočih mam po tem, da je njihova brezhibna podoba del njihove »službe« oziroma profesionalnega življenja vlogerk. Te informacije v prispevku ne najdemo, zato ugotavljamo, da gre za manipulacijo.

Naslov prispevka SLIKANA NEKAJ MINUT PRED PORODOM! Njeno početje na postelji razburilo mame po svetu: »A je normalna?!« nima podlage v besedilu, na katerega se nanaša. Zato ugotavljamo, da je prispevek tudi klik vaba.


Razkrinkavanje_Manipulacija.png

Manipulacija
Objava, ki uporablja znane in točne podatke, vendar jih pojasnjuje na zavajajoč način, tako, da pripeljejo do netočnih ali nepravilnih zaključkov. Gre za izkrivljanje dejstev.


Razkrinkavanje_KlikVaba.png

Klik vaba
Objava, katere naslov nima prave podlage v besedilu, na katero se nanaša. Njen namen je pritegniti pozornost bralcev s senzacionalnim naslovom, ki obljublja vsebino, ki je v članku dejansko ni. Klik vabe so namenjene pridobivanju klikov, ki za izdajatelja pomenijo vir oglaševalskih prihodkov.

Vsi tipi razkrinkanih informacij