Vse za žar najdete v oglasu, ne v članku

Avtor: Matej Simič

 

TRDITEV

Prispevek na novičarskem portalu je novinarski.


OCENA


IZVIRNA OBJAVA

Svet24.si


 
Foto: Unsplash

Foto: Unsplash

Na portalu Svet24.si so objavili prispevek, ki bralce vabi, da »vse, kar potrebujejo za dober žur in žar«, kupijo na enem od bencinskih servisov.

V prispevku so predstavljene ugodnosti pri nakupu ponev, nožev in drugih kuhinjskih pripomočkov, ki jih bencinski servis ponuja zvestim članom svojega kluba, iz česar je jasno razvidno, da gre za oglasno sporočilo. Kljub temu je bilo besedilo podpisano s kraticami avtorja. Le fotografija na dnu besedila je označena kot »promocijsko gradivo«.

Na Svet24.si smo naslovili vprašanje, zakaj oglasnega besedila niso ustrezno označili. Pojasnili so nam, da gre za tehnično napako, prispevek pa popravili tako, da je zdaj ustrezno označen kot oglasno sporočilo. Še vedno pa je uvrščen v rubriko Zanimivosti, kjer na naslovnici ni ločen od novinarskih besedil in je označen kot »zanimivost«.

Ker prispevek v času naše analize ni bil označen kot oglasno besedilo, prav tako ni bil jasno ločen od novinarskih besedil, kot to določa zakon o medijih, smo ga po tipologiji Razkrinkavanj.si označili za prikrito oglaševanje.


Razkrinkavanje_PrikritoOglasevanje.png

Prikrito oglaševanje
Objava, ki se pretvarja, da je novinarsko besedilo, v resnici pa je oglaševalsko. Objave so lahko videti kot novinarski oziroma avtorski prispevki, dejansko pa gre za sponzorirane – plačane – objave. Takšne objave morajo biti jasno označene kot oglaševalske, kot to določa zakon o medijih.

Vsi tipi razkrinkanih informacij